Introdução

Era uma vez… três senhoras britânicas que se sentaram num círculo, juntamente com uma médium, e três Seres de Luz, que, atraídos pela Luz das auras delas, vieram e iniciaram um ciclo de mensagens extraordinariamente informativas, que deram início ao meu despertar espiritual.

Esta é a minha singela homenagem aos intervenientes, pois sei que muitos de nós que ainda permanecem adormecidos e cépticos, irão ver a beleza e a mensagem de Luz e Amor contida em cada uma delas.

Fiquem em paz.

Friday, October 19, 2012

26:05:2003 + original in English





26th May 2003- 26 de Maio de 2003
 
No 3

Boa noite, minhas filhas. 


Desculpem, estou um pouco atrasado, mas tive um pequeno problema com o instrumento. Os níveis de energia dela estão erráticos, e ela está mais focada em tremer. Está um pouco difícil esta noite. Quero falar sobre o Universo. Sei que estão muito interessadas, especialmente uma de vós, porque ouvi falarem sobre o que caracteriza o Universo, e como uma coisa está interligada com outra, o que é verdadeiro. É a energia que tece tudo no lugar; como vocês estão apanhadas no vosso espaço de energia aqui, no plano da Terra, assim como as plantas e tudo que está vivo também está cativo aqui. Isto é todo o poder, todo junto, todo interligado numa grande matriz, como veremos.

Por isso, pensem em espaço, o espaço entre as estrelas melhor dizendo. Alguns físicos chamam-lhe vácuo, não é? Outros chamam um campo de ponto. Isto não é, vêm, porque NÃO É um vácuo (vazio), embora eles recusem aceita-lo em algumas teorias. Há uma actividade tão pequena aí que recusam aceitá-la, e não deviam. É um estratagema de uma partícula vertical, e a energia vem desta partícula vertical dentro da atmosfera, compreendem, e há uma variedade de partículas e elas movem-se rapidamente dentro e fora e causam uma energia. Agora, são tão pequenas, que na realidade não se podem descrever. Esta é a energia que vem das partículas do ‘chamado’ vácuo. Se pudessem juntar toda esta energia, teriam um fornecimento inesgotável de energia, aqui. Agora a coisa é esta, se puderem, se PUDEREM… Estou a tentar explicar-lhes a potência que isto tem. É como o núcleo atómico, e tem mais potência que ele. Se pudessem armazenar um metro cúbico de espaço, haveria potência suficiente para fazer ferver todos os mares e todos os oceanos do vosso planeta Terra, por isso compreenderão a potência que tem.

Se pudessem dirigir e controlar esta potência, porque está aí, inesgotável, podiam ver-se livres de todos os combustíveis fósseis, e toda a potência viria desta energia. Deixaria o ar puro (não envenenado), não teriam poluição, e podiam mesmo fornecer energia às vossas naves espaciais com ela. Se necessitarem lançar uma nave espacial fora do sistema solar, quer acreditem quer não, minhas senhoras, terão necessidade de um foguetão de imensas proporções para levar o combustível que têm hoje, por isso têm de encontrar um novo combustível. Esta energia está livre para ser colhida, melhor dizendo, se ao menos conseguissem uma maneira de a controlar e dirigir, se pudessem armazená-la. Estou certo que os vossos físicos irão estudar isto e tentar achar, mas o que estou a tentar dizer-vos é que, não é o vácuo, mas energia pura que está aí, um fornecimento inesgotável. É uma pena ela estar ali e vocês não encontrarem uma maneira de colhê-la. O problema é, como vêm, com …………

Vou de uma coisa para outra e a minha amiga aqui ficará zangada, terão de juntar isto para mim, não posso ajudar. Estou a pensar agora, que os vossos biólogos e físicos compreendem o funcionamento e a estrutura do corpo e como funciona, mas não compreendem como funciona a consciência. Não sabem o que vos faz pensar, nem sabem o que vos faz saber o que vocês sabem. Compreendem-me? Não tão fácil de compreender como nozes e ferrolhos (nuts and bolts) Então como é que o corpo sabe quando está a ser formado?  Está a usar os mesmos genes para formar os braços e as pernas. Como é que o gene sabe quando deve parar uma coisa e começar outra? São os mesmos genes e proteínas, não há diferença, está estabelecido num padrão, mas o gene sabe quando deve parar e quando deve começar. É surpreendente como vocês descobriram muito sobre estes factos. Isto é da mente, da alma, da vossa própria existência, da essência do ser.

 Estou certo que alguns procuram intencionalmente para encontrar. É por isso que devem ter partes do vosso cérebro descongeladas, por assim dizer, para compreender e pô-lo a trabalhar, para compreender, para ver e explorar e para não ficar canalizado num lugar, fixado. Vocês têm um cérebro, pensem e usem-no. Alarguem o vosso conhecimento. Não façam caso dos outros, só vos dirão o que querem que vocês saibam, para vos manter num lugar fixo, por isso são alimentados com o que eles querem que vocês saibam, para vos agarrar e manter num lugar particular. Pensam que a maneira como vivem é normal? Deve mesmo haver uma maneira melhor, mas não sois encorajados a olhar, não é verdade? NÃO. Isto é uma coisa para pensarem. Penso que esta noite teremos um pequeno feitiço.

 
Quero chamar uma coisa à vossa atenção. Que ideia brilhante é a de tentar alcançar o centro da Terra? 3.300 milhas até ao centro, e alguém decidiu que usarão uma bomba atómica para escavar uma fenda, e o seu próprio peso de metal derretido será lançado depois, como uma sonda, para relatar de que é feito. Isto tem importância, minhas filhas? (NÃO) Porque é que alguém quereria fazer isto, não consigo imaginar. É bastante notável o pensamento que continua. Não consigo compreender donde vêm as ideias. Porque não procuram uma coisa mais útil? Não vejo que isto seja de qualquer ajuda, e pensam que isto realmente funcionaria, e onde é que vão lançar este metal? Em todo o trajecto? Dizem que o peso dele levá-lo-ia para o fundo para que empurrasse a sonda, eu estaria numa bola de qualquer coisa, mas não vejo nenhum metal ser capaz de suportar o calor, (não). Não percebo o pensamento aqui.

Notaram que houve um ou dois tremores de terra, minhas amigas? Possivelmente, aconteceram numa parte do plano da Terra que era susceptível. É uma coisa para observar, especialmente se acontecem em lugares onde normalmente não ocorrem. Erupções que se supunham estarem desactivadas e terem desaparecido, como também os grandes ventos, e certamente as ondas de correntes, que se seguirão. Não percebo porque é que as pessoas vivem tão perto da água, ou perto das erupções, não percebo o pensamento porque isso parece ridículo para nós estarem na proximidade, e mesmo assim eles estão. Penso que as coisas não estão estabelecidas como habitualmente costumam, com o instrumento (medium). Tenho a sensação que não. Penso que tenho de deixar-vos um bocado mais cedo do que o habitual esta noite, e vocês ficarão contentes por não ter uma transcrição tão grande para escrever, (de maneira nenhuma).


O pensar e o amar, não se pode pôr um preço nisso e a compreensão, a menos que um individuo tenha, na verdade, a sua alma tocada, se me compreendem, compaixão – as pessoas não compreendem. Já notaram, e agora vou para outra direcção. Se olharem nos olhos dos que cometeram crimes terríveis e atrocidades durante a guerra, se olharem para essas pessoas não podeis acreditar que possam ter causado tais coisas a outros humanos. Não pensam que estes sejam os semeados, porque não têm coração ou compaixão, e como é que as pessoas podem permanecer aqui e dar estas ordens aos executores, as pessoas que infligiam estas terríveis atrocidades, um humano após outro? Não consigo compreender isto! Aqui deve haver uma ligação com os semeados, porque olhas nos olhos deles e não há compaixão, absolutamente nada, não há alma, amor, nada.  É tudo em nome do poder e do dinheiro. Tenho a certeza que não são completamente humanos.

Pensei precisamente numa coisa que tornará a vossa transcrição mais complicada. Sabem se as plantas …….. já se interrogaram se elas têm sentimentos? Posso vos dizer que sim. Porque se queimarem uma folha de uma planta, podem monitorizar o stress (ansiedade) daquela planta, e das plantas que as rodeiam, pela que está a ser queimada, e também ficarão em sofrimento. Deste modo é como uma coisa que está relacionada com o campo de energia da outra, isto passa através do campo de energia de uma planta para a outra, quase como com os humanos. É uma coisa para pensar. Actualmente há experiências a serem realizadas, estou certo que devem ter conhecimento delas. 


Voltando à fonte de energia no espaço entre as estrelas, eu devia ter ido mais fundo na matriz do Universo e como está ligada. Sabeis que têm ondas, porque esta energia produz ondas, que viajam através do tempo e do espaço e o universo inteiro está ligado numa grande onda. Se pudessem olhar para baixo para o vosso planeta, veriam como é bonito de se ver, e diriam que é apenas pequeno, mas é por ser bonito, que atrai a atenção dos outros. O problema são as pessoas que vivem aí. Tendes muitas pessoas aí que não o apreciam, e estão ocupadas a destruir bastante do que está aí. É uma pena porque não terão nada para passar para a geração mais jovem, senão forem cuidadosos.


Devem olhar para o alinhamento com Marte, em Agosto, e ver como afecta o campo magnético, um após outro, é certo que os cientistas rejeitem isto, mas veremos. Estarão num alinhamento perfeito no dia 28. Deixo-vos agora, minhas senhoras, e regresso se a médium me deixar, há coisas que parecem que não estão bem aqui de momento, e ela não está focada como talvez devesse estar. Agradeço-vos, minhas senhoras, pelo vosso tempo e pelo trabalho e compreensão, que o vosso Deus seja convosco. Estão a tentar arduamente publicar as mensagens, o espírito guiar-vos-á, todos os problemas que tens serão resolvidos, minha amiga, não te preocupes, o espírito ajudar-te-á a resolver todos os problemas. Agradeço-vos.


                                                             No2

Trago-vos a bênção da Divindade, porque vemos as vossas luzes e é a luz da Divindade. Trago-vos esta Luz e este Amor para vos envolver, para vos ajudar nas tarefas diárias. Quero que saibam que o amor está aqui para todos o tomarem, e quero que o gastem e o tomem para os outros que necessitam tanto nesta época. Porque há infelicidade aqui no plano terreno, e quero que ajudem, e penso que o farão onde possam, porque vos damos a luz do Divino para levarem convosco, para que possam ajudar a curá-los.

 Quero envolver-vos nela, minhas filhas, quero embrulhar-vos nela. Como sempre, quando chego, sinto esta necessidade de vos envolver nela, na Luz e no amor Divino. Trago-vos isto, esta linda luz dourada, para vos ajudar no caminho, e sei que a usareis sabiamente. Trago-vos a taça e o cálice do Amor mais uma vez para sorverem dele, para ficarem convosco até à próxima vez que nos encontraremos. 

Deixar-vos-ei com uma pequena mensagem desta vez, porque parece que há um problema com a energia, e deixo-vos minhas filhas. Não quero ir, porque sinto a atracção do amor que está dentro de vós, e quero levar-vos comigo como sempre, e manter-vos e abraçar-vos junto a mim, porque sinto uma atracção muito forte. Cuidarei de vós todos os dias da vossa vida. Deixo-vos com isto. Espero que vos sirva bem, minhas filhas. Abençoo-vos.


Original message in English:




26th May 2003

No3

Good evening my children. 

I am sorry I am a little late, but I have had a little problem with the instrument. Her energy levels are erratic, and she is more focused on the shaking. It is a little difficult this evening. I want to speak about the universe. I know that you are quite interested, especially one of you, as I have heard you talk about what makes up the universe, how one thing is interconnected with the other, which of course it is. It is the energy that knits everything into place; as you yourselves are caught up in your energy space here on your earth plane, as are the plants and everything that is living also caught up in it. This is all the power, all together, all interwoven into a great matrix, as we shall see. So think about space, the space between the stars shall we say. Some physicists call it a vacuum, do they not? Some call it a field point. This is not so you see, because it IS NOT a vacuum, although they dismiss it in some of their theories. There is so little activity there that they dismiss it, and they should not. It is a vertical particle manoeuvre, and the energy comes from this vertical particle within the atmosphere, you understand, and there are a variety of particles, and they pop in and out and cause an energy you see. Now, they are so tiny, they are indescribable really. This is the energy that comes from the particles within the so called vacuum. If you could gather all this energy together, you would have an inexhaustible supply of power here. Now the thing is this, if you could, if you COULD I am trying to explain to you the power that it has. It is like the atomic nucleus, it has more power than that. If you could gather a cubic meter of space, there would be enough power within that to boil all the seas and all the oceans of your earth plane, so you will understand the power that it has. If you could harness this power, for it is there, inexhaustible, you could get rid of all your fossil fuels, and all the power would come from this energy. It would leave your air unpoisoned, you would have no pollution, you could even power your spacecraft with it. If you need to take a spacecraft out of your solar system, believe it or not my ladies, you would need a rocket of immense proportions to carry the fuel that you have today, so therefore you must find a new fuel, you see. This energy is free for the taking, so to speak, if only you could find some way of harnessing it, if you could harvest it. I am sure your physicists would go into this and try to find out, but what I am trying to tell you is, it is not a vacuum as such, but pure energy there, in an inexhaustible supply. It is such a pity that it is there and you have not found a way to gather it. The trouble is you see with that I am going from one thing to another and my friend here will be cross, you will have to join it up for me, I cannot help it.

I am thinking now, that your biologists and physicists understand the workings and the makeup of the body and how it functions, but they do not understand how the consciousness works. They do not know what makes you think, and they do not know what makes you know what you know. You understand me? Not as easy to understand as nuts and bolts. Then how does the body know, when it is being formed? It is using the same genes to form arms as it does legs. How does the gene know when to stop one thing and start another? They are the same genes and proteins, there is no difference, it is set in a pattern, but the gene knows when to stop and when to start. It is amazing that you have not found out very much about these facts. This is of the mind, the soul, your own very existence, the essence of the being. I am sure that some are looking intently into it to find out. This is why you need to have parts of your brain defrosted, so to speak, to get at it and make it work, to understand and to look and explore and not be channelled into one place, fixed. You have a brain, think and use it. Expand your knowledge. Take no notice of others, they will only tell you what they want you to know, to keep you in one fixed place, so you are fed what they want you to know, to hold you to keep you in one particular spot. You think the way you live is normal? There might even be a better way, but you are not encouraged to look, are you? NO. This is something for you to think about. I think this evening we may have a short spell.

I want to bring something else to your notice. Whose bright idea is it to try to get to the core of the earth? 3300 miles to the center, and somebody has decided they will use an atomic bomb to split a wedge through, and its own weight of molten metal will be poured in after it, with a probe at the other end, just to report back what it is made up of. Does it matter my children? (NO) Why anybody would want to do it, I cannot imagine. It is quite remarkable the thinking that goes on, I cannot understand where the ideas come from. Why do not they look at something more useful? I cannot see this as being of any help, and do they think that this would really work, and how are you going to pour this metal? All that way? They say the weight of it would drag it down so it would push the probe, which was in a ball of some sort, but I cannot see any metal being able to stand the heat,(no). I do not understand the thinking here. Have you noticed my friends that there have been one or two earthquakes? Possibly, they were in a part of the earth plane that was susceptible. This is something to watch for, especially if they happen in places where they do not normally occur. Eruptions that are supposed to have died down and gone, and the great winds that come as well, and of course you will also get the tidal waves, which will follow. I do not understand why people live so near to water, or near the eruptions, I do not understand the thinking because it seems ridiculous to us to be on the edge, and yet they do. I think things are not quite as settled as they usually are with the instrument (medium). I get the feeling that they are not. I think I may leave you a little earlier than usual this evening, and you will be glad that you will not have such a long transcript to write, (not at all).

The thinking and the love, you cannot put a price on this and the understanding, and unless one has had one's soul actually touched, if you understand, compassionate people do not understand. Have you noticed, and now I am going off in another direction. If you look into the eyes of those who committed terrible crimes and atrocities during the war, if you look at these people you cannot believe that they can have caused such things to happen to other humans. Do you not think these are the seeded ones, as they have no heart or compassion, and how could people stand there and give out these orders to the perpetrators, the people that could form these terrible atrocities, one human upon another, I cannot understand it? There must be a link here with the seeded ones, for you look into the eyes and there is no compassion, nothing at all, no soul, love, nothing. It is all in the name of power and money. I am sure these are not all human.

I have just thought of something else which will make your transcript more complicated. Do you know that plants... have you wondered if they have feelings? I can tell you they do. Because if you burn a leaf on a plant, you can monitor the stress to that plant, and also the surrounding plants to the one which is being burnt, will also become distressed too. So this is how one thing is connected to the energy field of the other, it is passed on through the energy field from one plant to the other, almost like humans. That is something to think about. There are actual experiments taking place, I am sure you must know about them. Going back to the energy source in the space between the stars, I should have gone deeper into the matrix of the universe and how it connects. You see you have waves, because this energy produces waves, which travel through time and space and the whole universe is connected in a great wave. If you could look down on your planet, you would see how beautiful it is to look at, and you would say that it is only small, but it is because it is beautiful, that it attracts the attention of others. The problem is the people who live on it. You have a lot of people here who do not appreciate it, and are busy destroying a lot of what is there. It is a shame because you will have nothing to pass on to your younger generation if you are not careful.

You must look for the line up with Mars in august, and see how it affects the magnetic field, one upon the other, and it is all right for scientists to dismiss it, but we shall see. Perhaps it will not be too noticeable, and nothing to worry about. They will all be in an exact alignment on the 28th day. I will leave you now my ladies, and will return if the medium will let me, there seem to be things that are not quite right here at the moment, and she is not as focused as perhaps she might be. I thank you my ladies for your time and your work and your understanding, may your God go with you. You are trying hard to put the messages out, spirit will guide you, all the problems that you have will be resolved my friend, do not worry, spirit will help to sort out the problems. I thank you.

No2

I bring you the blessing of the Divinity, for we see your light and it is the light of the Divinity. I bring you this light and this love to wrap you in, to help you in your daily tasks. I want you to know that the love is there for all to take, and I want you to spend it and take it to others who need it so badly at this time. For there is unhappiness here within this earth plane, and I want you to help, and I know that you will where you can, for we give you the light of the Divine one to take with you, so that you may help to heal them. I want to wrap you in it my children, I want to wrap you in it. As always when I come I feel this need to wrap you in it, the Divine love and light. I bring you this, this beautiful golden light, to help you on your way, and I know that you will use it wisely. I bring you the cup and the chalice of love once more for you to sip from, to take with you until the next time we will meet my friends, til the next time we will meet. I will leave you with a short message this time as there seems to be a problem with the energy, and I leave you my children. I do not want to go, for I feel the tug of love that is within you, and I want to take you to myself as always, and hold you and hug you to me, for I feel the pull very strongly. I will care for you all the days of your life. I leave you with this. I hope it will serve you well my children. Bless you














Tradutora: Maria Luísa de Vasconcellos
Email: luisavsconcellos2012@gmail.com 

No comments:

Post a Comment